۱۳۹۸ شهریور ۳۰, شنبه

روش هایی برای داشتن ظاهری جذاب تر و خاص تر!

امروزه همه افراد جامعه در هر سطح اجتماعی که قرار داشته باشند، می کوشند تا زیباتر و جذاب تر به نظر برسند. افراد بسیار زیادی در تلاش هستند که تمام مشکلات و ایرادات ظاهری خود را با جراحی های پلاستیک و روش های به روز برطرف نمایند.
حال این جراحی ها و این روش های تازه که عوارض کمتری برای افراد دارند را برای شما به صورت مختصر توضیح داده ایم که بیشتر با آنها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

ایجاد تناسب در صورت با جراحی چانه

یکی از قسمت های صورت که در زیبایی و نمایش تناسب صورت نقش عمده ای دارد، چانه می باشد و اگر از تناسب برخوردار باشد اجزای دیگر صورت نیز به اندازه خود و در جایگاه خود بهتر نمایش داده می شوند. برای مثال اگر چانه از حد معمول کوچکتر باشد یا بزرگتر، اجزای دیگر صورت را تحت تاثیر قرار می دهد. علاوه بر اندازه چانه، هم راستا نبودن فک پایین و بالا خود نوعی از عارضه های چانه و ناحیه فک محسوب می شود که فرد را نه تنها از نظر ظاهر در وضعیت ناخوشایندی قرار می دهد، بلکه از نظر گوارشی و تنفس هم دچار مشکل خواهد شد.
در برخی از موارد دندان های فرد نامرتب است و این خود باعث تغییر در ظاهر چانه فرد می شود؛ در این شرایط فرد بیمار در ابتدا باید نظم دندان های خود را با استفاده از روش های مختلف، برای مثال ارتودنسی ایجاد کرده و سپس به استفاده از جراحی چانه برای بازسازی چانه و فک خود اقدام کند که باز با توجه به شدت آن و موقعیت افراد روش های بسیاری را شامل می شود.

روش های بزرگ کردن چانه

یکی از کارهایی که برای جراحی فک و چانه صورت می پذیرد، بزرگ کردن چانه است که روش های مختلفی را شامل می شود که عمدتا سرپایی هستند و طول زمان بهبودی کوتاه می باشد. در چنین شرایطی فرد دارای چانه ای کوچک و یا بعضا با کشیدگی به سمت عقب هستند که کوچک دیده می شود و لب پایینی فرد نسبت به بالایی عقب تر قرار می گیرد و ظاهر فرد چندان خوشایند نیست. از طرفی برخی از افراد برای جوان سازی در این ناحیه رو به بزرگ کردن چانه می آورند که اثرات پیری و چین و چروک را از بین ببرند. اما چه روش هایی وجود دارد؟
پروتز چانهدر این روش با قرار دادن یک تکه پروتز در بافت چانه در یک ناحیه خالی در چانه، باعث بزرگ شدن چانه می شود. در برخی از موارد هم با تزریق ژل می توان ناحیه را بزرگتر و برجسته تر کرد.

ژنیوپلاستی اسلایدینگدر برخی از مواقعی که چانه فرد بسیار کوچک باشد و یا بد شکل باشد که نشود با پروتز آن را تغییر داد، از ژنیوپلاستی اسلایدینگ استفاده می شود. در این روش فک پایینی یا همان چانه فرد برش داده می شود و به جلو کشیده می شود تا در جایگاه مناسب قرار گیرد و بعد با استفاده از متصل کردن صفحه های فلزی با پیچ و مهره به بخشی از فک، جراحی زیبایی پایان می یابد. این روش بیشتر برای چانه هایی که به عقب کشیده شده اند مناسب می باشد.

روش های کوچک کردن چانه

یکی از ناهنجاری های ناحیه چانه، بزرگ بودن آن است که در این شرایط چانه فرد نسبت به فک بالایی جلوتر است و مشکلاتی را برای فرد به وجود می آورد، برای مثال جویدن برای او مشکل می باشد؛ یا متناسب با صورت وی نیست. در این شرایط از عمل ژنیوپلاستی اسلایدینگ که دقیقا همان عمل بزرگ کردن چانه است استفاده می شود، با این تفاوت که بعد از برش استخوان اضافی یا فک پایین به عقب کشیده می شود و یا قسمت های برش داده شده را به هم نزدیک و متصل می کنند و بعد بانداژ محکم می کنند تا دوره بازسازی به پایان برسد.
جراحی چانه
جراحی چانه و ایجاد تناسب در صورت

روش های جراحی گونه

داشتن گونه های برجسته امروزه یکی از ملاک های زیبایی برای افراد است. برای همین است که بیشتر مردم به خصوص خانم ها خواهان گونه هایی برجسته هستند. برای همین این دسته از افراد به هر طریق ممکن حتی عمل جراحی سعی در داشتن گونه می کنند. متخصصین زیبایی داشتن گونه را برای افرادی که از چهره خود رضایت ندارند و یا صورت استخوانی دارند و یا دارای شکستگی در گونه هستند پیشنهاد می کنند. البته همه افراد می توانند تحت این عمل قرار گیرند.
روش جراحی گونه در بین افراد متفاوت است. اما در کل این عمل به 4 صورت امکان پذیر است.
تزریق چربی
تزریق ژل
پروتز گونه
جراحی گونه

آیا تزریق چربی بهترین روش جراحی گونه است؟

در این روش که متخصص زیبایی آن را انجام می دهد. از چربی بدن خود فرد استفاده می شود. این چربی می تواند از نقاط مختلف بدن فرد مانند: باسن، ران، و یا لگن برداشته شود. این مقدار چربی در یک عمل کوچک از محل مناسب برداشته شده و در مکانی سرد نگه داری می شود و در طی چند مرحله که به نظر متخصص بستگی دارد به گونه بیمار تزریق می شود. در این روش جراحی یعنی تزریق چربی به گونه فرد باید تحت عمل لیپوساکشن قرار گیرد تا چربی مورد استفاده برداشته شود و سپس از این چربی برای تزریق استفاده شود. این روش برای عمل گونه بیشترین طرفدار را در بین مردم دارد. زیرا از چربی خود فرد استفاده می شود و احتمال بروز حساسیت در این روش بسیار کم است.

جراحی گونه از طریق تزریق ژل

تزریق ژل نیز مانند تزریق چربی است با این تفاوت که از مواد تجاری استفاده می شود. این مواد اگر از مواد درجه یک و برند استفاده شود می تواند برای بیشتر از یک سال هم دوام داشته باشد. این روش بسیار سریع و راحت است. در این روش جراحی گونه فرد با مراجعه به متخصص زیبایی به صورت سرپایی و در کلینیک مورد عمل قرار می گیرد. بعد از عمل نیز به برنامه کاری خود می پردازد. اما این نکته را به یاد داشته باشید که ممکن است بعضی از افراد به ژل مصرفی حساسیت نشان بدهند. و یا بعد از عمل تزریق ژل، ماده در زیر پوست حرکت کند و ناهمواری در روی پوست ایجاد کند.
جراحی گونه
جراحی گونه


جوانسازی پوست و از بین بردن چروک آن

همه افراد در هنگام بالا رفتن سن دچار چروکیدگی در پوست خود می شوند. این چین و چروک ها به پوست حالتی نازیبا و زشت می دهد. برای همین بیشتر مردم به فکر از بین بردن این چین و چروک با انواع روش ها می افتند. بعضی افراد از انواع ماسک صورت استفاده می کنند. اگر چه این خود یک راه حل است اما اثر آن کم است. استفاده از تزریق فیلر برای پوست راهکاری است که ما به آن خواهیم پرداخت.
برای جوانسازی پوست و از بین بردن چروک آن می توان از تزریق انواع فیلر استفاده کرد. استفاده از چربی یا ژل به نظر متخصص زیبایی و شرایط  هر بیمار بستگی دارد. استفاده از چربی به علت اینکه از بدن خود فرد گرفته می شود و می توان تا مقدار بیشتری برداشت کرد و بدن فرد تزریق کرد بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. بعد از تزریق چربی خود بدن این چربی را احاطه کرده و ناهمواری در سطح پوست ایجاد نمی شود. قوام چربی هم نسبت به ژل بیشتر است. استفاده از چربی مانع از ایجاد حساسیت در فرد می شود.
در بعضی از مواقع متخصص پوست برای جوانسازی پوست تزریق ژل را پیشنهاد می کند. ژل نیز مانند چربی از مزایا و معایبی برخوردار است.  استفاده از ژل این مزیت را دارد که جنس این ژل  مانند ترکیبات بدن انسان است برای همین امکان ایجاد حساسیت در فرد کمتر است. اما این نکته را به یاد داشته باشید که همیشه از برندهای مطرح در این زمینه استفاده کنید تا خطر بروز حساسیت در شما کمتر شود. تزریق ژل نسبت به چربی بسیار سریع و ساده است. زیرا نیاز به برداشت ندارد. بیشتر به چشم می آید. از دارویی بی حسی برای این تزریق استفاده نمی شود.  تزریق ژل در برابر تزریق چربی ماندگاری کمتری دارد. بعد از عمل تزریق ممکن است فرد دچار ناهمواری در منطقه عمل شود. ایجاد حساسیت در تزریق ژل بیشتر از تزریق چربی است. استفاده از برندهای تقلبی می تواند برای مصرف کننده خطرات زیادی را به همراه داشته باشد.
جوانسازی پوست
جوانسازی پوست

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر